lauantai 14. maaliskuuta 2015

Nassau ja paluu "arkeen"

Perjantai

Yö laivalla sujui taas keikkuen. Oltiin yön aikana rantauduttu Nassauhan. Nyt oltiin oikealla saarella, eikä vain Carnivalin yksityisillä rannoilla. Kaupunkihan on Bahama saarten pääkaupunki, joten siellä riitti nähtävää. Meitä ei oikeastaan enää rannat kiinnostaneet, vaan halusimme nähdä vähän kaupunkia ja muutakin. Lähdettiin siis laivasta ulostauduttuamme kävelemään hieman päämäärättömästi. Eksyttiin sitten piraatti- eli merirosvomuseoon. Antti oli aivan haltioissaan, joten sinne piti päästiä (liput 13 dollaria henki). Hieno kokemus, voin suositella :)

piraattityttö

Museosta
Museon jälkeen nautimme hieman virvoikkeita kuuman päivän ja kävelyn uuvuttamina ja kahvilassa oli myös wifi, joten saatiin kotiin terveiset Bahamalta :). Jatkettiin katsomaaan rantaa, joka oli myös ihan jees. Onhan näitä jo nähty, eikä ollut edes uimakamppeita mukana. Jatkettiin syömään Karibialaista kanaa, kun oltiin jo kyllästytty laivan eväisiin (joka päivä samaa lounaalla).

Nassaun rantoja

virvokkeita

Uuvuttava kuumuus ;)

Ei testattu, lämpimältä näytti...
IIlaksi laivaan ja saunan kautta buffettiin iltapalalle, ei enää jaksettu pöytävaraukseen laitttautua. Tavarat piti pakata jo illan aikana, jos ei halunnut aamulla itse laukkuja raahata laivan läpi. Pakkasimme kamat ja laitoimme laukut hytin oven eteen, jossa ne meitä aamulla satamassa odottaisivat. Saimme illalla myös numeron ja kelloajan, missä ryhmässä laivasta poistumme. Meidän numero oli 18 ja arvioitu aika klo 10.

Lauantai

Saimme hereillä rauhassa Miamin pilviseen päivään ja nauttia rauhassa vielä viimeisen aamupalan laivalla. Laivan ruuat ei siis todellakaan ollut kovin kehuttavia, maut puuttuivat ja pitkälle samaa huttua joka päivä. Onneksi buffetissa sai koottua itse suht terveelliset eväät ja jälkiruokiinkin sorruin vain muutaman kerran ;) (hieman pehmistä salaa Antilta, ei kerrota sille).

Muutenkaan risteily ei ollut ehkä meidän juttu, mutta onpahan koettu ja nähty Karibiaa. Ai miksikö ei meidän juttu? Ollaan totuttu menemään ja näkemään vähän enemmän, laivassa olet jumissa ja nuo pari saarta (Nassauta lukuunottamatta olivat niin pieniä, ettei näkemistä ollut). Karibia muuten vaikutti oikein miellyttävältä ja voisinpa harkita pitempää lomaa jossain kohteessa, ilman laivaa. Tai risteilyä joka kiertää isompia satamia. Laiva muuten oli odotusten väärti, hieno ja palvelu loistavaa. Tästä ei siis valittamista. Ja löhöloma tuli ihan tarpeeseen :)

Herätys pilviseen Miamiin

Laivasta pääsimme poistumaan ajallaan ja onneksi laukutkin odottivat hihnalla, ei tarvinnnut lähteä ostamaan uusia vaatteita. Odottelimme jonkin aikaa satamassa shuttlebussia lentokentän autovuokraamoon, josta kävimme alle uuden menopelin. Btw olin aiemmin kysynyt laivan henkilökunnalta ilmaisesta shuttlebussista ja he sanoivat etttei sellaisia kulje, että täytyy mennä taksilla. No shuttlehan kulki Alamoon ja muihin autovuokraamoihin. Onneksi olin etukäteen tehnyt hieman taustaselvitystä ja googlannut miten pääsee Miamin satamasta lentokentän autovuokraamoihin.

Alamolla Antti halusi alle hieman räyheämmän menopelin ja otettiin sitten sellainen citymaasturi, Chervoletiltä, räyheä peli ja maksoihan se vähän extraa, mutta ainakin mahtuu eikä jäädä jalkoihin, vaikkei ihan niin tykki ole kuin Kalifornian Ford. Siitä naviin osoitteeksi Lake Worth ja uusi Airbnb asunto. Asunnon omistaja oli joutunut lähtemään ulkomaille, joten viestiteltiin ja samalla antoi vinkkiä ruokapaikasta, jossa kävimme syömässä menomatkalla. Sää oli pilvinen mutta lämmin, hieman ropautteli vettäkin. Nähtiin Lake Worthin satamassa myös pelikaaneja, ekat elävät luonnossa! Vau, pelottavia lintuja.

Lake Worth ja pilvinen mutta lämmin sää

Ensin autosta kuva

Sitten vähän lähempää, pelottava lintu

Pääsimme asunnolle ja Antilla oli loman jäljiltä kasaantunut hommia, joten niitä tehtiin sitten pitkälle puoleen yöhön. Sunnuntaille ei ollut suurempia suunnitelmia, kuin tavata suomalaisia ja ajaa lähemmäs Orlandoa. Olin varannut jälleen Airbnb:ltä asunnon Palm Baysta Melbournesta, jonne oli matkaa 190 km.

Maanantain suunnitelmat oli vielä auki, Orlando vai Kennedy Space center. Matkaväsymys painoi ja piti kerätä voimia tulevia puistoja varten, niin skipattiin se Kennedy Space Center ja lähdettin ajelemaan Orlandoon vielä 90 km. Maanantain sää alkoi näyttää meillä Floridan hyviä puolia, aurinkoista +25, onneksi autossa on ilmastointi :). Matkalla ennen hotellia pysähdyttiin testaamaan taas uusi La Fitness ja sulattelemaan laivan kiloja. Niin, vaikka ruoka ei ollut kehuttavaa, tuli sitä syötyä ;)