torstai 5. helmikuuta 2015

Voihan flunssa!

Keskiviikko valkeni hieman pilvisempänä ja viileämpänä edellisiin päiviin verrattuna. Alettiin päästä jo hieman suomi-rytmiinkin, kun ei herätty ihan kuudelta vaan hieman ennen seitsemää. (Mulle normiaika herätä vapaapäivinäkin, toisin kuin tuolle yhdelle unikeolle). Aamupalalla Antti kokkaili itselleen munakasta ja minäkin nautin noista Whole Foodin ostoksista, kaurapuurosta raejuustolla. No, ei ihan samanlaisita kuin kotopuolessa, mutta asiansa ajoi...

Aamupalan (ja pienen työrutistuksen) jälkeen lähdettiin treenaamaan. Minulla oli ikävästi jo yön aikana hieman kaktus kurkussa kutitellut ja treenin jälkeen olo oli mitä kurjin. Lomaflunssa oli siis saapumassa kylään. Olen päivittäin kotona juonut aamiaisella inkivääri-porkkanamehun ja nyt kun en sitä muutamaan päivään ole nauttinut, olen heti kipeänä :(. Tietysti myös stressin laukeaminen voi vaikuttaa asiaan, yleensä aina alkulomasta olen aina kipeänä... no joka tapauksessa kaikki paikat on nyt jumissa/kipeänä, eikä nuo oman pt:n kanssa tehdyt treenit yhtään helpottaneet asiaa.

Tietysti piti ottaa kaikki tehokeinot käyttöön flunssan torjunnassa ja välttämättä halusin inkivääriä jossain muodossa. Apteekista haettiin C-vitamiinia ja matkalla hotellille löydettiin taas mahtava ruokapaikka, San Francisco Soup company, josta sai über-terveellistä evästä, Antti otti mega ison salaatin ja minä tofu green curry keiton. Kevyttä hyvää edullisesti, varmasti ruokailemme jatkossakin tuolla.

Käytiin viemässä hotellille hikiset salikamppeet ja jatkettiin paikallisbussilla kohti Golden gate -siltaa. Tämäkään matka ei ihan onnistunut ensimmäisellä yrittämällä, vaan jäimme pois hieman liian aikaisin, onneksi bussia ei tarvinnut venailla kovin kauan vaan seuraava tuli muutamassa minuutissa. Pääsimme perille sumujen sillalle. Täällä the city näytti tuulen purevuuden ja kelien todellisen luonteen, onneksi olin henkilökohtaisesti varautunut takilla (toisin kuin eräät ;). Silti paleli ja lämmin sauna kävi mielessä useamman kerran. Pikaiset räpsyt ja goprot, eikun takaisin kaupunkiin. Jäimme pois Chestnut streetillä, josta käppäiltiin Lombartin kadulle hienolle mutkatielle, joka on tuttu useammastakin elokuvasta. Puijon mäet jäävät kakkokseksi näille mäkisille kaduille ja reidet oli hapoilla kävelystä...

the silta

Lombart street

Jatkoimme kävelyä Hyde Pierille (satamaan), jossa oli hienoja aluksia ja upeat näkymät Alcatraziin. Ilta alkoi hämärtyä ja todettiin ettei jakseta enää kävellä, joten valittiin Hyden päästä lähtevä cable car kohti majapaikkaa, saatiin tosin jonotella hieman pääsyä masiinaan. Muutkin olivat vissiin väsyneitä :). Kartalla nuo välimatkat näyttävät lyhyiltä, mutta kun tallaat näitä mäkisiä katuja, ne matkat ovatkin yhtäkkiä aika raskaita ja pitkiä...

vanha pursi

Taustalla Alcatraz

Ruokapaikan valinta on aina yhtä vaikeata. Antti antoi minulle vapaat kädet valita ruoka, joten päätin että flunssan torjuntaan otetaan avuksi thai-ruoka. Avuksi Yelp.com ja aivan hostellimme läheltä löytyi top5 thairavintola. Sinne siis nauttimaan thaiherkuista, tom yam keittoa sekä lisää green currya. Maistui ja hintansa väärti, mutta ei niin hyvää kuin Thaimaassa. Illan kruunasi lasillinen paikallista valkkaria ja pitkät yöunet...