tiistai 3. helmikuuta 2015

Good morning San Francisco

Eilen saavuttiin määränpäähän eli ensimäiseen kohteeseen Kaliforniassa! Ehjänä ja turvallisesti, laukutkin mukana.

Sunnuntai-iltana alkoi jännitys kohoamaanaa ja tarkistelin vielä pystyiskö matkalaukuista jotain poistamaan. Pakkaaminen tälläiselle pitkälle reissulle on hieman haasteellista, kun yrittää lähteä mahdollisimman kevyellä laukulla. No kaikki tarpeellinen näytti olevan, eikä enää mistään voinut keventää. Viimeinen ilta oltiin Järvenpäässä ystävien luona, päästiin saunaan vielä kerran ja saatiin nukuttua hyvät yöunet (tai minä sain, Antti teki töitä pitkälle puoleen yöhön).

Aamulla klo 4.30 herätys ja kohti lentokenttää. Etukäteenhän stressailin noista lennoista aika paljon, lähtien Helsinki-Vantaan maanantaiaamuisesta ruuhkasta laukkujen tulemiseen SFO:lle. Homma meni kuitenkin paljon sujuvammin, kuin edes kuvittelin. Lentoasemalla British Airwaysin check-in tiskillä ei ollut yhtään jonoa ?! ja saimme kaikki matkaliput San Franciscoon asti. Lento Helsingistä lähti ajallaan, lumituiskusta (tai ehkä paremmin räntäsateesta) huolimatta. Lontoossa päästiin lähes jonottelematta kaikista tarkastuksista läpi, siirtymiset bussilla ja metrolla onnistuivat joutuisasti ja ehdittiin istuskella vielä lentoasemalla nautiskelemassa lähdön tunnelmasta, kun kone oli myöhässä tunnin. Pieniä kommelluksia matkassa aina on ja erään isännän piti päästä testaamaan security checkin alueella uutta lelua, goprota. Tästä turvamiehet ei oikein tykänneet vaan tulivat sanomaan, että video pitää poistaa... onneksi Antti sai videon poistettua, mutta siinä meni kaikki muutkin videot. Onneksi ei tarvinnut koko laitetta antaa takavarikkoon... mitähän tästä taas opimme ;)

Melkein 11 tunnin lento sujui hieman torkkuen ja olin ladannut viihdettä ipadille Viaplayn kautta. Joten tuo matka ei tuntunut -niin pahalta kuin kuvittelin. Perillä klo oli paikallista aikaa noin klo 15 ja jännityksellä odotettiin laukkuja, sieltähän ne viimeisten joukossa saapuivat. Taksilla keskustaan (50 dollaria) hostelliin Union Squaren lähelle (HI San Francisco Downtown 85 dollaria yö+verot).

Ipad ja Viaplay, lentomatka sujui nopeasti.

Illalla käytiin kävelemässä Chinatownissa ja syömässä paikallisessa lihamättöravintelissa, sitten hieman surffailua ja unille. 12 tuntia unta palloon ja nyt kohti uusia seikkailuja...

Union Square

China Town

1. Ihanaa, että ootte selvinny turvallisesti perille ja päässeet jo treenauksenkin makuun :) Nyt vaan elämään unelmia! Minä tästä lähden ladulle, kun pakkasta on -2, eikä luntakaan enä pyrytä..

2. Juu, tähän mennessä kaupunki on antanut parastaan ja nyt jo harmittaa että perjantaina pitää jatkaa matkaa. Tänne pitää päästä uudestaan, mutta varmasti vielä paljon upeampia juttuja on edessä... niitä odotellessa rakkaat terveiset sinne kaikille <3